sockerchock

Ja då har familjen Whalström från familjen annorlunda ännu berikat världen med en liten grabb inatt, Grattis !
Fåtal om socker och bebisar så  håller jag fortfarnade löftet om att försöka undevika alla sockerdroger för min tös, inga sliskiga godisar, läsk eller annat som finns att köpa på bebisavdelningen på ICA,  allt som är 100%natruligt utan tillsatt socker tror jag icke på. Smotthisar och jucier till små barn som är klämvänliga, Varför lixom? Vad är det för fel på den mest naturligaste vätskekällan vi har, vatten?  Jolan giller vatten och det gör  jag med, dessutom har ju vi egen brunn så vi kan kontrollera rätt bra vad som hamnar i vårat vatten. Häller vi ut en liter arsenik i trädgården ja då dricker vi arskenik. Nu gör vi ju inte det så för det mesta dricker vi renat regn vatten samt Lexis kiss och bajs och det känns bra ^^ .

Jag däremot handlade godis för några veckorsedan eftersom jag kände mig "söt sugen" men usch vad jag bedrog mig, efter bara några bitar ville magen vända sig in och ut och jag kände hur sockret gav mig en äcklig energikälla då jag bara yrade runt i hemmet. Nej godis var trots allt inget för mig och det ska jag försöka komma ihåg lite bättre nästa gång jag får för mig att köpa godis.  Inget sockerberoende här iaf.  Klart jag tar en kaka eller dricker läska när det bjuds men hallonbåtar, choklad eller suranappar har jag helt tappat suget för.

Jobbade natt i förrgår kväll och idag ska jag jobba kväll. Skönt att komma tillbaka till arbetsplatsen känner jag samtidigt som jag letar efter nytt jobb och boende. Mer om det en annan gång jag skriver för nu ska jag åka till Skövde och prova ut en barnstol till lillan. Tyvärr finns det bara babyproffsen i skövde och dess snorkiga personal, men vi ska prova en som vi tycker är bra och leta efter en sådan på biliigare och trevligare vägar, tänker bojkotta den där skitaffären babyproffsen.
Tack för mig.
såhär glad och utvilad var jag efter 8 timmars värkarbete och 15 minuter krystande. Sedan måste jag skryta om att jag inte hade någon som helst smärlindring heller, trots att tanken var att både vräka i mig ett och annat men hinner man inte så hinner man inte.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var ska du/ni flytta? Det verkar ju så trivsamt där ni bor...

2012-05-16 @ 10:35:26
Postat av: Johanna

Eller hur, godis är faktiskt bara äckligt!

2012-05-16 @ 14:58:50
URL: http://awayaway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0