började dagen med att lämna tråkiga besked

Ringde Länsstryelsen och lämnade anmälan om djur som far illa. Första gången jag har gjort detta men det blir nog inte den sista, folk ska f*n inte ha djur om de inte kan ta hand om den, en mindre om de senare hamnar på ERA tallrikar. Kossor i all ära. Det är 14 november idag och djur som hålla ute efter 31/10 ska ha till gång till ligghall, stödutfodring och  en självklarthet mineraler och VATTEN men de har inte dessa stackare till granndjur.  Jag ville dock bli anonym annars skulle bonden få veta att jag lämnat anmälan de dumma med detta är att de som ska kolla detta inte kan ringa mig då det inte blir en offentlighandling, så de kanske inte ens hittar hit :/   Jag lämnade en vägbeskrivnig. Har nu varit och fotat djuren och ska försöka hinna med att forstätta göra detta dagligen. Klockan är nu 9.44 djuren står utan vatten (som vanligt) och bonden brukar dyka upp kvällstid. Det är sexton djur totalt och de har ca 300l balja att få vatten i en gång om dagen.  Jag tänker på deras rangordning då de "minsta" djuren kanske inte ens får något vatten för de få tar slut fort.
 
Visst det är rätt varmt för årstiden men de ska ha tillgång till ligghall och regn/vind skydd och de har dom inte, dessutom tyckte jag några av dom börjar se lite smala ut. Tillväxten på gräs såhär års är ju lika med noll.
 tycker
 
Ja ja, forsättning följer jag har gjort mitt bästa. Och ja, vid två tillfällen har jag ringt bonden och sagt åt honom ge dom vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0