Dagisskammen

Skammen.
Tycker mig allt Sverige är lite konstigt ibland.
Man ska tydligen skämmas om man sätter sitt barn "tidigt" i dagis, alltså runt ett års ålder. Helst ska barnen vara hemma och bli matade med sked till det ska börja förskoleklass. Men det har jag sett hur sådana barn blir, de vet itne hur de ska hanetar barn, krav eller andra situationer då det blir tillsagda av andra en mamma och pappa. 
I USA setts barn på dagis från och med 1 månad och man får betalt mer en att vara hemma med sitt barn mer en tre månader.
I Danmark får barn börja dagis när de är sex månader.
I Sverige ett år.
Jag tycker man ska vänja barnen för dagis, rättså tidigt, Varför inte? de tar ingen skada av  det!  Dessutom så sprara man massor av F-dagar som man kan ta ut längre fram. 
Jag tycker ens barn runt ett års ålder ska kunna äta själv med sked, det kan mitt barn, för att hon vill det. 
Jag ska börja skola in min dotter när hon är ett år, sedan får vi se om det blir några timmar i veckan, har ju inget fast jobb så det lär väl inte bli så mycket, men om jag får fast jobb med fasta tider så ska hon vara inskolad och klar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0