straggling

Hårt och svårt är det.
Fick göra ett test idag i skolan för att veta var jag ligger i matten, tal från högstadienivå :S
När jag gick i högstadiet och läste matte så kunde man läsa A,B eller C tal i boken. A var lättast och C svåra tal. Jag läste självklart A och B men eftersom jag är så kass i matte så fick jag sedan nöja mig med att läsa bara A uppgifter. A uppgifterna låg på typ mellanstadie i nivå. Jag gick i liten grupp och fick extra hjälp i alla grundämnen på måndag förmiddagar då alla andra fick sovmorgon, inte så fräckt ,men nödvändigt. Vilket sedan visade sig att jag faktiskt fick VG i svenska både i högstadiet och i gymnasiet. 
 
I testet jag gjorde nu så kommer jag tyvärr få gå tillbaka till några uppgifter från högstaidet, men det är bara att bira i det sura äpplet och kalar av det, precis som körkortet, tråkigt, nyttigt, svårt, bra och jätte skönt när det väl är avklarat för det öppnar ju en värld av nya möjligheter om jag vill läsa vidare. Dessutom får jag både träffa nya människor och betalda studier. 
Men men men, jag hade alla rätt i allt vad som gäller negativatal, statisik och sådant som jag tycker är förbannat kul i matte.  Där emot kan jag spy över tal som typ 0.04*534= eller allt som har med akvationer att göra. Men men en vacker dag blir jag president eller nåt, ni ska få se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0