Viola 18månader

I Veckan  blev hon 18månader, eller 1.5år som man också kan säga.  Nu tänkte jag skriva lite om  hur hon är och vad vi lär oss. 
80cm lång
10,4kg
använder kläder i storlek 80-86
libero blöjor i storlek 4 och 5
dricker ur glas själv äter med sked eller gaffel
kan säga "bäppe" som är frukt,  hej, vinkar vid "hej då", mamma, pappa, basjat, lampa och säkert några andra ord jag inte kommer ihåg just nu.
har sagt två ord efter varandra för några veckorsedan nämligen "pappa bajsat". 
Annars förstår hon många ord och kan hämta både klädesplagg, kritor, skor, gosedjur och sådana saker. 
Viola tycker om att pyssla, måla, äta, bli jagad, gömma sig, göra tvärtemot och tycker nog att hon trotsar en del, redan. Hon gillar att köra kundvagnar, barnvagnen, hålla i kopplet, flytta saker och organisera. Tittat och kurragömma är också väldens kul, gå ut och gå och hoppa i vattenpölar, springa i nerförsbacke och sjunga Går också bra, sjunger vi dansa låten dansar hon så fint sjunger vi "Kalle anka satt på en planka" sjunger hon "mamma och pappa" delen för fulla muggar. Viola säger till om hon har bajsat.
hon somnar runt 7.30-21.00 och vaknar runt 6.00-7.30. Viola går på dagis ca 15-20timmar i veckan, väldigt lagom och precis som jag tänkt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0