obetydlig

jag kan bli upprörd när jag tänker på mitt jobb. jobbar på timmar i hemtjänsten, alltså vid behov. och behovet finns skrämmande ofta kan jag tycka. varit där i fem veckor. fått ihop till ca. halvtid vi är ytterligare 4-5 vikarier. 7st heltids anställda uskor/vårdbiträden. ändå finns det förlite vikarier för att "täcka upp" de heltidsanställda. visst man kan bli sjuk, ta ut föräldrapenning, gå in i väggen, skada sig, vabba, ha ont och allt vad nu alka är. det jag kan se är att hi vikarier som är inne jobbar 2-4 heltid för att de ordinarie inte är där. ad är detta? jag skulle börja undra som chef!

nog om det.
som vikarie är man trots allt inte mycket värd eller har "rätten" till löneförhandla, personalträffar, utbildning, kurser, övningar eller ens några arbetskläder. de ordinarie får allt detta men inte jag. var är tacket lixom. att jag har ett jobb utan några garantier, ska jag vara tacksam? fattar faktiskt inte varför någon överhuvudtaget vill ha den anställningen jag/vi har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0