En Fredag

Fredagen har erhållit fyra nya jobb som jag sökt, samt att det damp ner brev från Rikspolisstyrelsen, vad är detta tänkte jag ?  Utan att tänka mig för så rev jag upp ena hörnet på kuvert innan poletten föll ner.  Ja just det ja, jag hade ju faktiskt skickat efter ett sådant här brev från Polisen. Jobben jag har fått kräver att jag gör ett utdrag från belastningsregistret. Hoppas nu bara att det är utdrag från belastningsrigistret och ingen fortkörningsböter, för det hade ju varit pinsamt att visa chefen ;) 
 

Sedan har vi fått två glada besked idag, men vad det gäller vill jag inte avslöja ännu. Nu håller vi bara tummarna för att allt går vägen, någon gång måste man väl få ha lite tur.
Jag har tagit det stora steget att handla själv med lillan på ICA MAXI idag med, klockan 16, en fredag, barnbidrag, hur smart var jag? På min lilla futtiga inköpslista stod det bara bröd, blommor, tvättmedel, ost och sås. Andra sidan hade vi ingen som helst brådska och dessutom bjuder ICA alltid barnen på banan vilket brukar rädda det flesta situationer. Det stora steget var inte att åka med Viola att handla på MAXI utan att göra allt själv i denna nya stad, bara att hitta i rusningstrafik var en uppgift. Så länge Viola håller sig i schack utan att skirka där bak så brukar jag kunna koncentrera mig på trafiken någorlunda. Som tur är åker inte Viola bil lika ofta, dessutom finns det mer för henne att titta på i en stad jämfört med landet, bara det håller henne sysselsatt.
 

Väl hemma så lagade jag och Mats mat, tillsammans. Det flev Biffstock utav älg, egengjord potatisgratäng och Beasås från burk. Tog ett och två glas vin. Varför jag skriver hemmagjord är bara viktigt för mig att poängtera att halvfabrikat inte förekommer så ofta i vårat hushåll.Och för er som än nya läsare vill jag medela att jag bara äter det som min sambo släpar hem till dörren, nämligen viltkött som rådjur, älg och Vildsvin.
Middagen
Längesedan jag la upp en bild på mig och min bebis (som i detta fall vill att jag äter clementin med skal) så här är vi.
 

Kommentarer
Postat av: Satu//Me and My 5 Baby Dolls

Kikar in och säger hej :)Mysig blogg du har :)

2013-01-22 @ 13:46:01
URL: http://mybabydolls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0