vackra stad

Jobbade onsdags kväll 16-21.30 med en trevlig kicka vad namn L. Jobbade även torsdag dag med L då hon visdade mig ett och annat om våra vårdtagare. Den största utmanginen för mig är  att hitta i denna nya stad. Någon jag märkt inom hemtjenästen är att det är ganska fritt och inte lika mycket "konstiga" mediciner som det är på ett boende, idag har jag även fått min deligering så det känns bra. Imon jobbar jag nio timmar eller 11.30-21-30. Imon kommer även min mor i hit upp på besök över helgen, kul Hon tycker det är såååå kul att vi flyttat till jönköping där hon växte upp en gång i tiden under tidigt 1900-tal ;)    
Gött att börjat jobba iaf, komma ut och träffa lite folk och lite rutiner. Kan kanske känna lite härliga extra pengar också. 
 
 
Idag när jag kom hem stod detta på bordet när jag kom hem,  risotto med kantarellfyllning, engen slaktad kyckling och lite annat gott att dricka.
 
 
När jag gick hem hade jag denna härliga utsickt att gotta mig i, ville bara springa hem och hämta systemkameran och fota fina bilder på vätterns härliga is som håller på att lägga sig.  Skönt att bo i lägenhet nu och inte tänka på den förbannade kyla som kunde lägga sig i huset i Johanneslund. Puh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0