3 april

ledig.
började dagen med en trotsig dotter som inte ville ta på sig kläderna, byta bajsblöjan, ta på sig skorna eller åka färjan. som tur var hann vi med 10 färjan ändå. satte kurs mot hönö klova där jag shoppade ett par färgglada gympaskor till mig. srn gick vi till smycket, där köptes foundation, solpuder från isadora, mascara, glittereyeliner, 2 nagellack och tre par örhängen.

Sedan tog vi en fika på alexius i klova. viola ville ha tårta och eftersom hon hade ätit frukost så var det okej med en bakelse till henne, , själv tog jag en räksallad. viola åt nog en tredjedel av min sallad som förväntat men den salladen köper jag aldrig igen. Varför i h*lvete serverar man "pizzaräkor" när smörgåsarna hade "handskalade räkor" . nej inte värt pengarna, dessutom bor vi väl på en ort som är kända för skaldjuren ?

för övrigt har det varit en mysig dag och när mats kom hem bestämde vi att dra på oss flytvästarna och åka ut till små obebodda holmar. nämligen dammholmarna. vi gick runt på holmarna och "vragade" jag hittade en sån där orange skaldjur/fisk korg som alla fiskare har, , drn tog han med sig hem. och viola hittade ety "väle" (boj) som hon bar runt på. jisses var duktig hon blivit att klättra i bergen. inget gnäll utan bara mod och nyfikenhet på de små holmarna. båtturen funkar utmärkt 'håll i dig mamma" säger hon när båten gasar iväg.

men så mycket gäss som ligger på ägg, och de syns verkligen inte. rätt som de var flaxa de upp, metern ifrån oss, säkert 20ggr. som tur är så är dom inte aggressiva, men vi blev lika rädda varje gång de flaxa upp rätt som de var .

allt för torsdag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0