så konstigt är det väl inte

ibland får jag frågan. ska ni bo kvar på knippla (nord öarna). ja varför inte. det går faktiskt att bo här, det finns skola, tre resturanger som är öppna sommartid, bibliotek, , kyrka, mycket fin matvarubutik, fina promenad stigar, badplatser, föreningar och företag, fiskebåtar och massa turister på sommaren.

av någon underlig anledning så är det ibland rätt skönt att vara isolerad och ganska tryggt dessutom. här överlever man nog rättså länge om de värsta skulle inträffa. Här är inga inbrott och man hjälps åt att hålla koll. luften är ren och frisk och jag har inte varit sjuk på över ett år.

utsikt har alltid varit viktigt för oss, vi bor på en ö och de vill vi se från våra fönster också. båtar, havet och gärna horisonten. att bo på en ö utan havsutsikt förstår jag inte vitsen med. nu fattas väl bara en egen båt, nu lånar vi båt.

visst, vintern kan vara trist. men så är de ju överallt. vi är duktiga på att ta oss härifrån när vi får en stund, även om resan in till gbg tar 75min och då har vi flyt med färjorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0