svar på kommentar

visst, ingen kan vara lyckligare en jag att ha fast jobb. men man klagar alltid på sitt jobb av någon underlig anledning :) det bästa med mitt jobb är tempot, kunderna, vissa medarbetare och allt detta pillet med varor. tycker om att lägga upp, stapla och greja.

men idag tog det tvär stopp igen. För att göra en lång historia kort så var jag anställd under sommaren 2013 slutet av juni till mitten av augusti. sen gick jag på praktik via arbetsförmedlingen i tre långa och fattiga månader, fick 140kr/dagen för långa pass, gärna på helgerna och fick ibland vara helt själv och många ggr stänga butiken själv, vilket en praktikant absolut inte får göra. men om man vill ha fast jobb idag som ung får man äta en del Skit har jag fått lära mig.

arbetsförmedlingen har gjort fel, jobbet utnyttjat mig totalt eftersom jag var gratis anställd och var ypperligt billig på helgerna. min familj där hemma grät över att vi aldrig gjorde något tillsammans när mats var ledig och jag istället jobbade gratis. :(

lämnade in mina papper om semester i sommar. fick stort bakslag. jag var tydligen inte berätigad någon semester längre, inte varit anställd tillräckligt länge (eller har jag det) detta är något som jag tror inte ens arbetsförmedlingen kan svara på eftersom allt har hyssjas och tystats ner. man får inte vara anställd och sedan gå ut på praktik på samma ställe, det säger ju sig självt.

"chefen" ifråga som fick mitt papper med "lediga dagar" i sommar förstod att jag vill vara ledig med min familj. men att jag var mycket självisk som tar "då mycket ledigt" hur fan tänker du nu undrar jag?

yes, jag tar ledigt ca 3-4 dagar ledigt i månaden, oftast helger ( för då är "alla" andra lediga) kan ju för fan inte ta ledigt mån-ons för då är de värken bröllop eller mina svärföräldrar lediga. sånna saker jaf gör när jag vill vara ledig. tror att 70% av alla svenskar är ledig på helgerna, så också min sambo, många av mina vänner och föräldrar/ svärföräldrar. om jag ska hinna umgås med dessa bör man vara ledig på helgen. jag jobbar till 90% på helgerna. min chef visste ingen som tog så mycket ledigt som jag gör?????


jag jobbar imon onsdag även jobbat idag, tisdag kväll, nästa gång jobbar jag söndagkväll???? men WTF låt mig jobba torsdagen också om de ska vara så känsligt.

tydligen är det mitt egna fel att jag aldrig jan komma upp i160h/månaden påstår hon. men jag kan säga dig att jag inte tagit ledigt nästan en enda dag på vardagen. viola ska på bvc om en vecka, de får mats ta en timme från jobbet för att fixa. nemas problemas. visst jag får dagar mitt i veckan jag är ledig ibland och tillbringa med min underbara dotter.

jag blir väldigt ledsen, nästan varje gång jag jobbar får jag någon slags skit.
ibland är skiten inte ens befodrad eller egentligen riktad mot mig men jag får den iaf. de flesta av mina arbetskamrater är underbara. Jag vet bara inte hur länge jag ska orka med nummer 5.

fast jobb prio ett! eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0