14 feb

åh, gudars var längesedan jag satt framför en dator. saknat tangentbordet. använder mig mest utav androiden eller IPADEN, bägge två suger och jag gillar inte ens apple och deras tokiga system.  Tycker man kommer till en återvängdsgränd vad man en ska göra med den där skiten (apple alltså).  
 
Hur som haver, Viola är två år och fyra månder och kan massa med ord och tresats meningar.  Kan räkna till tio, kan barnens namn op dagis, alla fröknar på dagis heter Kerstin, äter gärna välling 2ggr om dagen och älskar att sjunga.  Har även börjat  med pottan, utan resultat men intresset finns! 
 
Jobbet rullar på för oss både, ser oss omkring, väntar på "the good news" och hoppas på det bästa. 
 
När som helts i dagarna blir jag faster på andra gången, för övrigt läste jag nyss "dessies" blogg som nu ligger på förlossningen och en klantig kommenter om "det är tur att jag fick planerat kejsarsnitt så jag slapp alla smärtor/krämpor och att spricka hela vägen (som om det var vardagsmat för alla som föder barn)"
 
Blev sååå förbannad. Vad menar hon med det? Om alla kvinnor från höger till vänster beställer kejsarnsitt kommer snart mänsklighetern inte behöva föda barn, eller snarare inte ens KUNNA föda barn. Vilket jag ser som en naturlig del i våran natur, (vad som nu längre är naturligt för oss kan man ju ifrågasätta)
 
Nu tänker jag sluta skirva, men märkte fort i skrivandes stund att en dator är något jag kommer vilja önksa mig i 25års present. BTW  imon väntas snöstorm här på Västkusten, mysigt ^^  25m/s och snö, längtar och väntar  på VÄDRET. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0