viktminskning

såhär efter jul är jag väl som många andra, lite rundare mot vad man önskar sig att man är. så vad gör vi åt detta? tänker på vad man äter ! svårare en så behöver det inte vara. körde lchf ett tag och det funkar, men när man inte har då många kilon att bli av med som jag så går viktminskningen långsammare en vad jag vill. dessutom är dieten lite dyr och sedan får man ångest när man äter kolhydrater för då blir man fet. lchf måste man slaviskt följa om man vill behålla sin vikt och jag vill nog inte ha det så.

provat att räkna kalorier ett tag istället. idag sätter jag i mig :
två koppar kaffe
1 rödlök
2 tomater
50g roculasallad
2 skivor mozzarella
50g gröna oliver på burk
100g råa morötter
1 kiwi.

sammanlagt 495 kalorier

imon satsar vi på 1500 kalorierna.

förutom nyttig mat blir det fuldans med viola, lite styrke övnigar, och spring efter/ med viola. Sedan jobb också, en del spring där med.

nuvarande vikt 63kg
delmålvikt 59kg
vill uppnå minst 1kg viktminskning i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0