4 juli

åh vad skönt, sitta framför en dator och fingrarna bara kan flyga fram hur lätt de vill, enklare en  från andrionden, där är allt så pilligt. bara för de vet jag inte vad jag ska skriva. Hade tänkt att framkalla kort från telefonerna nu när jag sitter här men har ingen bra sladd  för att föra över bilderna, suck. har flera månader nästan ett år att framkalla för att sätta in i fotoalbumet  hemma, samt några förstoringar till tavlor att pryda hemmet med.
 
kom just hem från jobbet, varit en rolig kväll, bra att göra och med den bästa arbetskamraten A. Vi är yngst i företaget, 20 och jag 25 men vi är snabba, flitiga och mycket städade och nogranna, vilket uppskattas av cheferna, ligger inte alls på latsidan .
 
De är varmt ute, lust att ta en promenad och kanske snacka skit med någon, men nåt säger mig att vi kommer få gå upp vid 8 imon med viola och de är skönt att vara utvilad också, trots att  08 inte är super tididigt för småbarn så är de den tiden hon brukar vakna, då ska hon å jag nog krypa ner i badkaret. vi är på hyppeln, päronen är ute med båten och hemma  i lägenheten var de massa folk å barn på undervångingen som hördes så vi orkade inte med deras stök, plus att viola har mer plats att röra sig här. 
 
kan tycka att de är jobbigt att höra en massa folk som stojjar å har ledigt på kvällarna när man själv ska upp å jobba på morgonen. går in på de tionde året på raken utan semester. men nästa år, då ska jag ha semester :) 
 
Viola kommer gå på förskolan hela sommaren, på gott och ont, Mats har en eller två veckors semester om han vill, resten hade han tänkt att spara eftersom jag inte är ledig. Viola har börjat bli ledsen när jag lämnar henne, vilket är skit jobbit, men jag tror de går över rätt fort, nu är de bara hon och en flicka  till på avdelning, men from nästa vecka är de sommardagis, då samlas hela kommunens barn på en avd. blir nog bättre med fler barn, sen blir alla måltider inne på skolan med violas mormor nu nästa veckan innan mormorn går på semester.  
 
Mitt lilla hjärta är nu nästan alltid utan blöja, vilket bara har skett naturligt, igår var vi på IKEA och Lekland och hon kom till mig när hon villa "gå å kissa pottan" som hon säger, även på dagis går hon oftast utan blöja. Men man måste vara snabb, då hon brukar hålla sig samt att hon kissar lite i trosan innan hon själv kommer på att hon inte har blöjan på sig.  blev mäktig imponerad när hon kissade på toaletten på både ikea och leklandet. Men nr2, är lite svårare och bara lyckats en gång på pottan, men vi tränar, å de vill hon med, hon har de "stora tjejerna" på dagis. Stora tjejen.   Denna sommaren fixar vi nog detta.
 
Har lite hemlisar på G, men vågar inte skriva vad de är ännu, för tidigt, fåtal som vet om.  Hoppas nu allt går vägen, håll era tummar, vill verkligen detta här, längtat så mycket, trodde de var kört och var på vägg att gå in i väggen pga detta, men nu äntligen !
 
Nu har jag skrivit en del och vet inte mer vilka snaskiga detaljer jag kan dela med mig av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0