Amma

Amning 
är ofta ett hett ämne.
Jag tycker amning är jätte fint och jätte mysigt, men vet inte varför jag själv gav upp egentligen. Viola. Blev aldrig mätt på mig och hon inprincip bodde vid bröstet vad jag minns de. Jag ammade i tre månader. Ersättningen blev hon mättare av och mats kunde hjälpa till lite mer. De känns ändå lite fel i efterhand att ge upp och ge henne ersättning så fort. 
Om mamman mår bra brukar bebisen också må bäst har jag tänkt.
Tycker heller inte de är äckligt eller konstigt att amma länge. Samma där mår mamman bra mår barnet bra och mjölk är nyttigt, inte minst mammAs mjölk. Gör som man vill.
Amma mer offentligt , vad. Är de för fel på folk som blir upprörda för att man matar sitt barn på spårvagnen. Så är de bara. 
Lite bröst. Som om ingen har sett de.
Alla har sugit på mammas bröst , inget konstigt. 
När nästa unge vill jag amma länge, hur många ggr i livet får man uppleva att amma lixom. 
När de nu blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0