en perfekt dag

började med att hänga en timme med viola på hennes förskola. alltid intressant att se hur verksamheten fungerar. viola har varit ledsen de senaste två gångerna jag lämnat vilket är jobbigt för mitt mammahjärta. de är nog bara en fas, eller?

efter lämning hann jag åka och handla en av 2doppresenter. vi har två dop bara denna helgen! köpte även en lite present till viola för att hon var värd det som jag slog in.

Sedan såg jag Calemero komma in med båten efter nattens fiske efter havskräfta så jag störde honom med dumma fråga. Calemero har jag lärt känna via jobbet, han är typ en go gubbe på 50år.

han hade fått ven "ruga" (knut).på garnet så han la ut de på asfalten och jag började fort plocka upp döda små fiskar som är bra att ha när man fiskar krabbor. dessutom blev jag kär i en stor sjöstjärna som mats sedan kom in och lämna till mig, gissa om jag blev överlycklig. en sån stor sjöstjärna har jag aldrig sett innan.

inte nog med detta så åkte jag och mats ut med båten själva en timme på kvällen och fick upp två makrillar på tre minuter. Sen hämta viola och tog färjan hem för att steka makrill till kvällsmat.





jobbat vilket känns som en evighet i detta vädret och mina älsklingar kom och besökte mig och jag fick bjuda dom på glass.



viola påväg till dagis en solig morgon

knippla hamn en solig och varm morgon.


färjan

Calemero båt

Den stora sjöstjärna i nätet

kvällsfiske över ett stilla hav. så vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0