en kommun 7 olika inloggningar och 7olika lösenord

Ännu en dag arbetad och kör nu ett pass på 13 dagar i sträck,  sedan en dag ledigt. 
Vi är lite kort om folk på jobbet så de går också åt en hel del concealer på mig med dessutom.  Att gå upp varje natt och göra nattvälling,  violas toabesök. Gå upp sju och arbeta sju-åtta timmar dag eller kvällstid gör mig faktiskt något trött. 

Inte nog med de så  har denna kommunen beslutat att detta med kommunikation är något dom inte sysslar med.  När något görs eller händer på exempelvis dagis skrivs detta i "unikum" som i sig både jag,  mats och viola har inloggning till (mats eller viola har aldrig loggat in) 
De kan vara allt från viktiga meddelanden som att de går magsjuka på avdelningen lika väl som att viola inte har extrastrumpor i sitt fack. 

Med en inloggning och ett bestämt lösenord medbokstäver så väl stora som små  siffror å grejer som är omöjligt att komma ihåg. 
Mejlen från förskolan kan komma mitt i natten och krävs alltid att man ska logga in för att kunna se/läsa. 

Har alltid bojkottat detta system eftersom de är ohållbart att komma ihåg de lösenordet och att få mejl två ggr om dagen.

var tog kommunikationen vägen.  Vet att de är 9 barn på violas avd. På 2-3 pedagoger vilket är på tok för lite.  

Som om inte unikum vore nog så krävs de en ny inloggning  för att skriva i vilka tider lämning och hämtning skall ske på en annan hemsida.  


Som om inte de vore nog behöver jag en annan inloggning med omöjligt lösenord för att skriva     när jag kan jobba som vikarie i skolan.  

Som om inte det vore nog behöver jag en annan inloggning med ett omöjligt lösenord för att skriva in när jag kan vara vikarie inom äldreomsorgen.  

Som om inte de vore nog så behövs de yttligare en inloggning och ett omöjligt lösenord  till kommunen för att kunna se timmar och lönespec. 


Blir då jävla trött på denba kommun.  Jag äger inte ens en dator vilket gör de dubbelt så  jobbigt. 

En kommun 7 inloggningar 7olika lösenord !?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0