livet med en treåring

Viola är tre stora år (enligt mig). Hon är rolig, eftertänksam och tänker väldigt logiskt (logiskt för en treåring).
Hon pratar så vi förstår varandra bra. Läser böcker varje kväll,  just nu är hästar väldigt populärt,  både i bok och handling.  
Hon blir lätt rastlös och vi försöker att hitta på något värdigt varje dag såsom öppnaförskolorna,ingandling, sshopping,  ute fika/lunch, besök,  bibliotek,  teater ocj vi hoppas snart få eb plats i någon utav aktiveterna vi anmält oss till. Ridning,  gymnastik och dans. 

Hon somnar 0ftat 19-30-20:00 vaknar oftast mellan 06-07, med lite tur 07:30
Sover middag mellan 30-60min nästan varje dag. 
Hon går 15h i veckan på förskolan.  

Viola älskar att pyssla, måla och leka djur.  Cyckla, vara i affärer går också bra. Hon är mycket väl medveten om  att hon inte "får" allt men berättar gärna vad hon vill ha, för snart kommer ju tomten.  

frukt,  potatis,  knäckebröd,  ägg, pasta, kött, smoothie går hem hos viola.  När de är något hon inte gillar säger hon 'jag älskar inte...."  vilket är ett väldigt bra sätt att säga att man inte tycker om något,  enligt mig.  

Viola har slutat med blöja för längesen,  sen i maj faktiskt både dag och natt vilket både är ekonomiskt och ett beslut hon själv har gjort.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0