åh vad jag tycker om dig

mitt barn bara växer och känns plötsligt så himla vuxen. hon stänger bildörren själv, betalar och sparar pengar till leksaker hon vill köpa, hjälper mig i köket och vill dessutom numera hjälpa till mer och mer i de vardagliga.
de är oftast jag och hon som handlar mat. inför inköpet klipper och klistrar vi från tidningar de vi ska köpa så hon ser på bild vad vi behöver handla, smart va.
hon trycker på knappen vid både tvätt och diskmaskin. hjälper till att packa matboxen när vi tar med den. säger vad hon vill och behöver. ta av sig kläderna går oftast bra, svårare när dom ska på.

hon reflekterar över mat och var den kommer ifrån, hjälper till att både vattna och plantera om blommor. de vardagliga behöver inte vara tråkigt, tvärtom, roligare när vi gör de tillsammans.

ibland händer det att vi åker på utflykt mitt i vardagen, de kan vara så enkelt som att åka busd till dagis för de är ju jätte spännande. välja nya böcker på biblioteket där vi försöker vara ofta, för böcker är bra och främjar både språket och fantasin.

vi pysslar massor, lagar mat både på riktigt och på låtsats, viola får välja mat men då blir de oftast pasta, potatismos, ägg, tomat, oliver, gurka, kräftor eller pannkaka vilket är något enformigt. viola brukar säga "jag älskar inte lök".

de är inte varje dag hon sover middag numera. hon är väldigt frisk och sällan sjuk. nyfiken, älskar djur, håkan, mormor och sina föräldrar. pratar mycket om sina kusiner och deras föräldrar samt hanna å henrik som ska ha bebis och om bittan och lasse.

hon längtar efter tomten och kalas. sjunher gärna egen påhittade sånger och hennes kroppsspråk är bedårande.
hon sovet fortfarande i spjälsäng i vårat sovrum som vi snart ska försöka träna bort ♡♥

åh vad jag tycker om dig. ♡♥













viola och hennes kusin fredrik. Viola är fem månader äldre än fredrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0