ledig torsdag

Det känns oförskämt bra att vara ledig två dagar i rad.  Detta innebär tre  lediga dagar  i januari.
Dagen har  spenderats som  de flesta  lediga dagar . Vaknar gör frukost  som ingen äter av. Förbereder  lunchen. 
Klär på  oss. Sminkar  oss inte  idag vill jag  tillägga. 
Åker till öppna förskolan som  idag i hönö  kyrka hänger  med prästen  PG och andra  vuxna och  barn.
Ibland blir jag  förvånad /förtvivlad hur andra barn är uppfostrade eller är de oss vuxna. 
Barnet  slog  så hårt med handen  mot  rutan att jag inte blivit  förvånad  om  den  gott  i sönder .
Som vuxen  borde  kanske jag som vuxen  sagt  något . Hen var väl  ändå 4-5år!? 
Barnets mamma drack kaffe mitt emot barnet men var i full flärd  med att jämföra  klädmärket  Pomp De Luxe VS Villervalla med en annan vuxen. Så hen lät hållas till hen tröttnade på att  slå på rutan  till att riva ut sidorna i en bok istället.  Alla har vi olika intressen. 

Eftersom  jag är svensk  och tordes  att morsan hade kontroll sa jag inte ifrån.
 vilket  jag uppfattade som oacceptabelt  beteende. 

Vi åkte  hem . Åt lunch . Vilade i två  timmar . Köpte uber  färska  räkor till  de låga priset 129kr /kg så de fick  bli  två kilo. 
Åkte hem åkte in till stan  där mats behövde köpa  de sista  till våra säng han bygger. 
Utanför  affären  satt en kvinna och kissade  på asfalten. Hon bad  så hemskt  mycket  om ursäkt  för att hon urinerade  framför min dotter. De gör inget sa jag eftersom  att jag brukar  kissa när viola  är i badrummet 
Men eftersom  jag kvinnan i fråga  valde ett så dumt  läge  att kissa på uteslöt  jag inte att hon var påverkad  av något.
Viola ryckte på axlarna rumpor har hon sett innan  och jag tackade  gudarna   för att vi inte bor mitt i stan. 

 
Crepes  till lunch 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0